Serious Business

En utvärdering av dagen med ett par mer seriösa rader känns nödvändigt:)
Skolan är för tillfället hemskt påtryckande och tankarna om gymnasievalet(=PAIN!) simmar omkring i innanför pannbenet som deltagarna i Vansbrosimmet!
Men man måste med en djupare insyn se till alla viktiga faktorer innan man gör sitt slutgiltiga beslut!
Skolmat?
Möjliga risker till klasskamrater?
Att kunna ha en fritid som innebär mer än att "Jag pluggar inte så mycket, jag spelar fotboll"?
En värdig utbildning att berätta om för släkten?
Priser på fika i cafeterian?
Alternativa lunchställen?
Ja frågorna är många som spermier och viktiga som kvinnofolk, men dessa tankar bör ni fundera över innan ni skickar in den satans blanketten...
Alltså är detta inget man bara väljer utan det gäller att finna den linje där kurserna ger dig känslan av att äta vindruvor, söta förvisso men ibland kommer en sur jäkel som förstör för en kort stund, men inom sinom tid så hamnar en söt liten druva åter i munnen och alltihopa känns skönt och tryggt igen! Precis som att sitta framför Sagan om Ringen med en påse China Puffar och en Euro shopper energidryck.
Utvärdera gärna era tankar angående ämnet i en kort kommentar!
Fly eller käka bly!
Ha Dé

Kommentarer
Postat av: Joel

hahah ditt sätt att skriva är ju klockrent ! Hahha. Angående ämnet så stämmer Jensen in på allt du har :) DOCK så är mina släktningar inte sådana fans av att jag ska gå friskola men det är icke deras val D:

2010-01-21 @ 21:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0